Senin, 28 Februari 2011

Kumpulan Photo Jalur Kereta Bandjar - Tjidjoelang








Foto. Sawa's onder een spoorbrug op het traject Tasikmalaja - Bandjar. De brug op deze foto bestaat uit een spoorbrug met onderliggende verkeersbrug.. Sawa's onder een spoorbrug op het traject Tasikmalaja - Bandjar
Tahun : 1925-1933
Courtesy : Tropenmuseum - Amsterdam

Negatief. Een spoorbrug tussen Lebakdjero en Nagreg op de lijn Bandoeng-Tasikmalaja in Priangan, West-Java
Courtesy : Tropenmuseum - Amsterdam


Repronegatief. Een vrouw op Java verkoopt Maleisische 'ampeng-koekjes', gemaakt van rijst, sago en tapioka
Courtesy : Tropenmuseum - Amsterdam

Het sawahlandschap in de Preanger Regentschappen in West-Java wordt doorkruist met spoorbanen en bruggen zoals hier bij de Staatspoorlijn Bandjar-Parigi
voor/before 1936 (in of voor)
Courtesy : Tropenmuseum - Amsterdam

Twee javaanse kinderen in een Kano op de "Tjidjoelang"1929
Courtesy : Tropenmuseum - Amsterdam
Tapiocafabriek in Bandjar ( KERTAHAJOE) kertahayu
Tahun : 1925-1933
G.F.J. (Georg Friedrich Johannes) Bley (Fotograaf/photographer).
Courtesy : Tropenmuseum - Amsterdam


Bu Aisah bojo PPKA Stasion Parigi (harita), di pengkeureunana Stasion Parigi sareng Si Kuik nu nuju liren
Courtesy : Aisah / Sony Arifien - www.semboyan35.com




The CC10 2-6-6-0T were variously built by Hartmann, Schwartkopff (BMAG) and Werkspoor between 1904 and 1911.This is CC1032 at Cibatu with a train for Garut and Cikajang on 13th August 1975.


Built by SLM and Werkspoor, the CC50 were the most numerous of the tender Mallets and also the last in service, finishing approximately in 1984 when the residual Garut branch closed. However, CC5030 was photographed on a characteristically lightweight train between Tasikmalaya and Bandjar on 9th May 1976.



Spoorbrug op het traject Bandjar - Tjidjoelang
Courtesy : Tropenmuseum - Amsterdam
Fotograaf : Georg Friedrich Johannes, Bley



Nederlands: Negatief. Het aftappen van Hevea brasiliensis rubberbomen op de onderneming Penandjoeng & Mandalareh bij Bandjar
Tahun : 30 October 1910
Courtesy : Tropenmuseum - Amsterdam

Aanleg van een spoorbrug op de lijn Bandjar-Parigi
Courtesy : Tropenmuseum - Amsterdam





Arbeiders poseren op een in aanbouw zijnde spoorbrug op de lijn Bandjar-Parigi
Courtesy : Tropenmuseum - Amsterdam




The BB10 0-4-4-2T were variously built by Hartmann and Schwartkopff (BMAG) between 1899 and 1907. This is Basil Roberts' picture of BB1010 between Banjar and Cidjulang.on 30th September 1971


Sumber : Tropen Museum

0 komentar:

Posting Komentar

Untuk perbaikan blog dimohon untuk meninggalkan pesan dibawah ini

 

My Blog List

Site Info

Abc
DESA KERTAHAYU Copyright © 2009 Blogger Template Designed by Bie Blogger Template